10/21/09

Б. ӨӨРИЙГӨӨ VНЭЛЭХ ТАЙЛАН БИЧИХ ЗӨВЛӨМЖ

Нэг. Тайлангийн зорилго Сургалтын байгууллагуудын өөрийгөө vнэлэх тайлан нь магадлан итгэмжлэх ажилд чухал vvрэг гvйцэтгэнэ.

1. Тайланг тухайн сургалтын байгууллагын хувьд магадлан итгэмжлvvлэх vйл ажиллагааг анхлан буюу vргэлжлvvлэн хийлгэх албан ёсны хvсэлт гэж vзэж болно.

2. Тайланд өөрийгөө vнэлэх vйл ажиллагааны зорилго, тvvний хэрэгжилт, vр дvнг нэгтгэн дvгнэсэн байна.

3. Тайлан нь тухайн сургууль өөрийнхөө vйл ажиллагаа, тавьсан зорилго, хvрсэн vр дvн, хөгжлийн явцдаа vнэлгээ хийх чадварыг харуулна.

4. Тайлан нь урьдчилсан шаардлагууд болон магадлан итгэмжлэл явуулахад баримтлах шалгууруудыг тухайн сургалтын байгууллага хангаж байгааг нотлох vндэслэл болно.

5. Тайлан нь тухайн сургууль дээр ажиллах шинжээчдийн хэсгийн болон Vндэсний зөвлөлийн vйл ажиллагаанд шаардлагатай мэдээллийг товч байдлаар агуулсан байна.

Хоёр. Тайланг хэнд зориулах вэ? өөрийгөө vнэлэх тайланг зөвхөн магадлан итгэмжлэл хийлгэхэд зориулах бус харин байгууллагынхаа доторх болон гадны хvмvvст мэдээлэх хэрэгсэл болгож ашиглахаар боловсруулах нь чухал. өөрийгөө vнэлэх vйл ажиллагааны талаарх завсрын тайлангууд, өөрийн vнэлгээний эцсийн тайлан нь сургуулийн удирдлага, багш, ажилтан оюутнууд болон элсэх хvмvvс, оюутнуудын эцэг эх, төгсөгчид, төрийн зохих байгууллагууд, дээд боловсролын сургалтын байгууллагуудын холбоодод мэдээлэл болох ёстой.

Гурав. Тайлангийн бvтэцөөрийгөө vнэлэх тайланг бичихдээ дараах зvйлийг анхаарах шаардлагатай: - сургуулийн vйл ажиллагааг бvхэлд нь хамарсан байх; - хэл найруулга сайтай, хvснэгт график нь ойлгомжтой байх; - тооцож дурьдахдаа биш vйл ажиллагаандаа шинжилгээ, vнэлгээ хийсэн байх; - тайлан нь тухайн сургалтын байгууллагын талаар гарсан статистик мэдээ, лавлах материалууд, дотоод дvрэм, журамд буй мэдээллийг хуулбарлан давтагдахгvй харин задлан шинжлэж, нэгтгэн дvгнэсэн байх.

Сургалтын байгууллага бvр өөрийн тайланг байгууллагынхаа зорилго, хэрэгцээнд дээд зэргээр зохицуулан бичихэд анхаарах ёстой. Уншигчдад туслах зорилгоор агуулгын товчоог хийж, тайлангийн эхэнд хавсаргах нь зvйтэй. өөрийгөө vнэлэх тайлангийн бvтэц янз бvр байх боловч, дараах гурван хэсэгтэй байвал зохимжтой. · Оршил; · Тайлангийн vндсэн хэсэг; ·

Дvгнэлтийн хэсэг. 3.1 Оршил Оршил нь товч, тодорхой, энэ тайлангийн хаана юуны талаар бичигдсэнийг харж болохуйц байх бөгөөд юуны өмнө дараах асуудлыг тусгасан байна. · Тайлангийн бvтэц, бvлэг зvйлvvд; · Тайланг хэнд зориулан хийж гvйцэтгэсэн;

Тухайн сургуулийн бусдаас ялгарах онцлог, боловсрол олгох vндсэн чиглэлvvд; · өөрийн vнэлгээг хийхдээ ямар баг бvрдvvлж, ямар vйл ажиллагааг явуулж, хэрхэн зохион байгуулж ямар vр дvнд хvрсэн vйл ажиллагааны явцыг харуулах; · өмнө нь хөндлөнгийн өөр байгууллагаас хяналт шалгалт хийж дvгнэлт өгч байсан бол эдгээр дvгнэлтvvдийг хэрэгжvvлэх талаар ямар арга хэмжээ авсныг харуулах.

3.2 Тайлангийн vндсэн хэсэг Тайлангийн энэ хэсгийг Vндэсний зөвлөлөөс гаргасан магадлан итгэмжлэл явуулахад баримтлах шалгууруудын vзvvлэлт бvрд хариу болохуйцаар хийх нь зvйтэй. өөрийгөө vнэлэх тайлан нь зөвхөн байгууллагынхаа тухай тоочин дvрслэх хэлбэртэй биш өөрийн vйл ажиллагаа, өнөөгийн байдалдаа задлан шинжилгээ хийж, нэгтгэн дvгнэсэн судалгаа шинжилгээний баримт бичиг байх ёстой.

Тайланд аливаа мэдээг оруулахдаа зvгээр дурьдах биш, тэр мэдээ нь сургалтын байгууллагын хувьд ямар ач холбогдолтой болохыг зааж харуулбал зохистой. Жишээлбэл: шинжээчдийн багт номын сангийн талаар мэдээлэл өгөхөд (Жи: номын санд байгаа номын тоо, төрөл нь хангалттай мэдээлэл биш) сургууль энэ талаар өөрийгөө хэрхэн vнэлж байгаа (эдгээр номууд нь одоогийн төвшинд тавигдаж буй шаардлагыг хангаж буй эсэх) энэ дvгнэлтийг хийж байгаагийн шалтгаан, цаашид ямар vйл ажиллагаа явуулах гэж буй зэргээ тодорхой бичих шаардлагатай.

Эдгээр нь тодорхой биш бол дээрх мэдээлэл магадлан итгэмжлэл хийх vйл явцад ач холбогдлоо өгч чадахгvйд хvрэх талтай юм. өөрийгөө vнэлэх тайланд сургалтын байгууллагынхаа одоогийн байдлыг тодорхойлон бичих хэсэг нь хэдий хэмжээтэй байх вэ гэдгийг нь тогтоох нь чухал. Мэдээж сургууль бvрт өөр өөрийн өвөрмөц онцлог бий. Энэ онцлогоо гадны хvмvvст харуулах гэж энэ талаа хэт их дөвийлгөж, ингэснээрээ өөрийгөө vнэлэж цэгнэх, цаашид яаж сайжруулах талаар бага анхаарах явдлаас болгоомжлох нь зvйтэй.

Энэхvv тайлан нь анхаарал татах асуудлыг, тvvнтэй холбоотой vндсэн мэдээллийг нь товч дурьдан танилцуулсан, эдгээр асуудлын суддалгаанд тулгуурлан сургалтын байгууллага өөртөө хийсэн дvгнэлт(vvд)-ээ харуулсан, энэхvv дvгнэлт ямар нотолгоон дээр тулгуурлаж хийгдсэнийг тайлбарласан, энэ vнэлгээ нь сургуулийн ирээдvйд ямар ач холбогдолтой болохыг харуулсан байх ёстой. өөрийгөө vнэлэх тайлан (боломжтой бол бvлэг бvрийн)-ийн дvгнэлт нь цаашид хийх ажил, юуг өөрчлөх, юуг дахин судлах шаардлагатай, ямар нэмэлт мэдээлэл бvрдvvлэх зэргийг тусгасан өвөрмөц зөвлөмжийн хэсгийг агуулсан байвал зохимжтой.

Эдгээр зөвлөмжvvд нь өөрийн vнэлгээ хийх vйл явцын туршид шинжээчдийн хэсэг, сургалтын байгууллага юунд илvv төвлөрч ажиллах вэ гэдэгт баримжаа чиг өгөх юм. өөрийн vнэлгээний тайлан нь эцсийн бvлэгт сургалтын байгууллагын хувьд тэргvvн ээлжинд анхаарч, шийдвэрлэвэл зохих асуудлыг гаргаж ирсэн, тvvнийгээ хvлээн зөвшөөрсөн байх нь зохимжтой юм. Тvvнчлэн сургалтын байгууллага нь өөрийгөө vнэлэх vйл явцад илрvvлсэн шийдвэрлэвэл зохих асуудлуудыг тусгаж, шинжээчдийн баг ирэхээс өмнө анхааралдаа авсан байх ёстой.

3.3 Дvгнэлтийн хэсэг Дvгнэлтийн хэсэгт тухайн сургалтын байгууллага юуны тулд магадлан итгэмжлvvлэх хvсэлт гаргасан, уг хvсэлтээ биелvvлэхийн тулд ямар асуудлыг шийдвэрлэсэн, эдгээр нь тайлангийн аль хэсэгт ямар маягаар тусгагдсаныг товч тодорхой гаргана. Тайланг Vндэсний зөвлөлөсс магадлан итгэмжлэл явуулахад баримтлах шалгууруудын дагуу бvлэг бvлгээр бичсэн бvтэцтэй бол бvлэг бvрийн эцэст тухайн шалгуурыг хангаж байгаагаа баталсан байна.

Тайлан өөр бvтэцтэй бол ерөнхий vр дvн нь магадлан шинжлэл явуулахад баримтлах шалгууруудтай хэрхэн зохицож буйг харуулна. Дөрөв. Тайланд урьдчилсан шаардлагуудыг тусгах нь: өөрийгөө vнэлэх тайланд “Магадлан итгэмжлэл хийлгэх дээд боловсролын сургалтын байгууллагад тавих урьдчилсан шаардлагууд”-ыг хэрхэн яаж биелvvлснээ зvйл ангиар нь нотлож товч тайлбарлан тайлангийн vндсэн хэсэгт хавсаргана.

В. өөрийн vнэлгээ хийх ажлыг хэрхэн төлөвлөж зохион байгуулах вэ? (Жишээ) Тухайн байгууллага өөрийн vнэлгээ хийх ажлыг янз бvрээр төлөвлөн зохион байгуулж болох боловч доорх нийтлэг зvйлийг анхааралдаа авбал зохино. өөрийн vнэлгээний комисс байгуулах /Энэ комисс нь өөрийгөө vнэлэх ажлыг зохион байгуулна. Энэ комисст багш, олон нийтийн төлөөллийг аль болох оролцуулах нь зvйтэй./

Дээрх комиссын дэргэд тодорхой асуудал хариуцсан ажлын хэсгvvд байгуулж болно. Энэ хэсгvvдийн хийх ажил төлөвлөгөөнд тодорхой туссан байх ёстой. Дээрх комисс, ажлын хэсгvvд өөрийн vнэлгээг хийх талаар тодорхой мэдлэгтэй болсон байна. /Холбогдох баримт бичгvvд, ном зохиолтой танилцах, сургалт семинарт хамрагдах, зөвлөгөө авах.../ Vнэлгээний комисс нь өөрийн vнэлгээг хэрхэн зохион байгуулах талаар ажлын явцыг харуулсан төлөвлөгөө боловсруулж, тvvнээ хуралдаанаараа батална.

Төлөвлөгөөнд хариуцах эзэн, хийх хугацааг нарийн зааж өгөх бөгөөд биелэлтийг Vнэлгээний комисс хянана. Төлөвлөгөөний дагуу vнэлгээ хийхэд шаардлагатай мэдээ, материал /тайлангууд, статистик мэдээнvvд, дvрэм, журам г.м/-ыг бvрдvvлнэ. Vндсэн нэгжvvд зохих шалгуур, vзvvлэлтийн дагуу байгаа байдлаа анхны хувилбараар гаргаж ирнэ. Байгаа мэдээ, материалдаа анализ хийнэ. Тулгамдсан, шийдвэрлэвэл зохих асуудлууд анхны хувилбаруудыг гаргана. Улмаар vнэлгээ хийхэд шаардлагатай нэмэлт мэдээллvvдийн жагсаалтыг хуралдаанаараа гаргана.

Тулгамдсан, шийдвэрлэвэл зохих асуудлуудад хариулт өгөхөд шаардлагатай нэмэлт мэдээ, материалыг vргэлжлvvлэн цуглуулна. Оюутан, багш, төгсөгчдөөс тодорхой асуудлаар санал асуулгын хуудсаар асуулга авч байна. Цуглуулсан мэдээнvvдээ танилцуулах хуралдаан зохион байгуулна. Тулгамдсан, шийдвэрлэвэл зохих асуудлуудыг хэлэлцэж эцэслэн тодорхойлно. Эдгээр асуудлуудыг судалж, яаж шийдвэрлэх талаар санал боловсруулах хэсгvvдийг байгуулна.

Хэсгvvд асуудлаа судална. · өөрийн vнэлгээний тайлангийн төсөл бэлтгэнэ. · Тайлангийн төслөө хэлэлцэх хуралдаан зохион байгуулна. · Мэдээнvvддээ анализ хийж, зөвлөмж гаргана. Нэмэлт судалгаа хийх асуудлуудаа тодорхойлно. · Тайлан бичихэд шаардлагатай зvйлvvд бvрдэж, тайлангийн эцсийн төслийг бэлтгэнэ. · Тайлангийн эцсийн төслийг тараан санал авна. · Тайлангаа эцэслэн гаргана. · Тайлангаа БМИVЗ-д хvргvvлнэ.

Г. Боловсролын байгууллага дээр очих шинжээчдийн багт зориулж бэлтгэх материал Шинжээчдийн баг ажиллах хугацаанд тэдэнд ашиглахад зориулж доорх материалыг тухайн боловсролын байгууллага урьдчилан бэлтгэсэн байна. · Удирдах байгууллагуудын болон өөрийн vнэлгээ хийсэн ажлын хэсгийн хуралдааны протоколууд; · өөрийн vнэлгээний тайланд иш татсан болон ажлын хэсгvvдийн ашигласан тайлан, материалууд;

Сургалтын агуулгыг хэрэгжvvлэх, хянах, vнэлэхтэй холбогдсон бодлого, дvрэм, журам, зааврууд, сургалтын төлөвлөгөөнvvд; · Номын сан, мэдээлэл ашиглах талаарх бодлого, холбогдох дvрэм, журам, номын сангийн vйл ажиллагаатай холбогдолтой мэдээнvvд, сурах бичгийн хангамжийн судалгаа; · Байгууллагын хувьд бvхэлд нь болон байгууллагын нэгж, сургалтын чиглэлvvд дээрх төсөв, зардлын тайлангууд, тэдгээрийг сургууль өөрөө хянаж байсан тухай баримт; ·

Барилга байгууламж, материаллаг баазын одоогийн байдал, хэтийн төлөвлөгөөг харуулах баримтууд; · Сургалтын байгууллагын тухай лавлагаа, товхимол, танилцуулга, байгууллагаа сурталчилсан бусад материалууд; · Элсэлтийн бодлого, суралцагчидтай холбоотой дvрэм, журмууд; · Vндсэн багш, цагийн багш, туслах багшийг ажилд авах, ажилд нь чиглvvлж сургах, ажлыг нь хянах, vнэлэхтэй холбоотой бодлого, эрхийн актууд; · Багш, оюутан, ажилтнуудад зориулсан гарын авлагууд; · Багш нарын болон бусад төлөөлийн холбоо, зөвлөлvvдийн шийдвэрvvд;

Удирдлагын баримт бичгvvд: Сургуулийн дvрэм, шийдвэр, бодлого, байгууллагын жилийн болон улирлын төлөвлөгөө, тайлангууд, гишvvнчлэлийн материал, тухайн байгууллагаас гаргасан дvрэм, журам, зааврын жагсаалт; · Бvх vндсэн ба цагийн багш нарын нэр /боловсролын зэрэг, тухайн коллежид багшаар ажилласан хугацаа, тухайн хичээлийн жилд тэдний гvйцэтгэх цагийн ноогдол /багштай байгуулах гэрээний загвар, багш нарын биеийн товч байцаалтууд/ хавсралт; · Хамтарч ажиллах талаар байгуулсан албан ёсны гэрээнvvд;

Оюутны vйлчилгээний бодлого /дотуур байр, удирдлага, эрvvл мэнд, санхvvгийн тусламж г.м./ оюутантай байгуулах гэрээний загвар; · Элсэгчид, төгсөгчдийн тайлан, судалгаа, бvртгэл; · Бие даасан зөвлөл, холбоодын дvрмvvд; · өөр мэргэжлийн болон хяналтын байгууллагаас өгсөн санал, зөвлөмжvvд, хяналт шалгалтын тайлангууд; · Шинжээчдийн багийн хvссэн бусад материалууд.

No comments:

Post a Comment